Stránky tříd - 1. stupeň
Naše třída - 3. A
Třídní učitelka: Mgr. Jana Kaprová
e-mail: kaprova@zsvancur.cz
Je nás 25 žáků, z toho 12 dívek.

Týdenní plán : -
ČJ - s - ; PS - s. -
- čít. - s. -
M - s. -
AJ - CB - p. - ; AB - p. -
VL - s. -
_______________________________
DÚ : -
UČENÍ DOMA : -
Důležité informace :
Dětem a rodičům přeji úspěšný nový školní rok! .
AKCE : -
Matematika
Vyučující: Mgr. J. Kurzová

K procvičování učiva matematiky doporučuji:
https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat1.php
https://skolakov.eu/matematika-3-trida
Výtvarné umění kultivuje osobnost
Návštěva naší galerie výtvarného umění byla pro děti bezesporu nevšedním zážitkem. Architektonicky je budova sama velmi významná a příjemný prožitek je pak umocněn výtvarnými a sochařskými díly, které má návštěvník možnost zhlédnout.

Děti ze druhé třídy bedlivě naslouchaly doprovodnému slovu k programu nazvanému Galerie folklorní. Měly příležitost vnímat originální umělecká díla s jejich zachyceným okamžikem, barvami a osobitou atmosférou. Mnohé děti si tak uvědomily, že to, čemu se rády ve škole věnují - malování, kresbě či jinému tvoření s různorodým materiálem, je možné dovést až k dokonalosti a mistrovství. Navíc nepřijímaly nové informace jen pasivně, ale zamýšlely se nad různými tématy, které, jak později zjistily, s výtvarnými díly úzce souvisely. Byla to témata jako práce, jarmark, pouť a nebo jízda králů... Ne všechny pojmy byly dětem blízké a známé. Otevřel se jim nový obzor i pohled do historie.
Děti zaujala také tvořivá činnost, při které společně vytvářely výjevy související s danými tématy. Příjemnou tečkou byla navíc možnost prohlédnout si řadu uměleckých děl různorodých uměleckých stylů a různých autorů.
Máme rádi knihy
Žáci druhé třídy si v knihovně povídali o známých postavičkách večerníčků a pohádek.

Nejprve ve skupinách vyhledávali názvy a jména těchto netradičních hrdinů a pak prezentovali své oblíbené postavy popisem jejich zevnějšku, charakterových a povahových vlastností, zatímco ostatní skupiny musely jejich jména uhodnout. Děti si tak tříbily své znalosti, rozvíjely si představivost, učily se vnímat druhého člověka a navíc si zlepšovaly vyjadřovací schopnosti. Na závěr se již nemohly dočkat, až si vyberou knihu se svou sympatickou a zábavnou bytostí či oblíbeným zvířátkem.