2A

Žáci druhé třídy si v knihovně povídali o známých postavičkách večerníčků a pohádek. Nejprve ve skupinách vyhledávali názvy a jména těchto netradičních hrdinů a pak prezentovali své oblíbené postavy popisem jejich zevnějšku, charakterových a povahových vlastností, zatímco ostatní skupiny musely jejich jména uhodnout. Děti si tak tříbily své znalosti, rozvíjely si představivost, učily se vnímat druhého člověka a navíc si zlepšovaly vyjadřovací schopnosti. Na závěr se již nemohly dočkat, až si vyberou knihu se svou sympatickou a zábavnou bytostí či oblíbeným zvířátkem.

Návštěva naší galerie výtvarného umění byla pro děti bezesporu nevšedním zážitkem. Architektonicky je budova sama velmi významná a příjemný prožitek je pak umocněn výtvarnými a sochařskými díly, které má návštěvník možnost zhlédnout. Děti ze druhé třídy bedlivě naslouchaly doprovodnému slovu k programu nazvanému Galerie folklorní. Měly příležitost vnímat originální umělecká díla s jejich zachyceným okamžikem, barvami a osobitou atmosférou. Mnohé děti si tak uvědomily, že to, čemu se rády ve škole věnují - malování, kresbě či jinému tvoření s různorodým materiálem, je možné dovést až k dokonalosti a mistrovství. Navíc nepřijímaly nové informace jen pasivně, ale zamýšlely se nad různými tématy, které, jak později zjistily, s výtvarnými díly úzce souvisely. Byla to témata jako práce, jarmark, pouť a nebo jízda králů... Ne všechny pojmy byly dětem blízké a známé. Otevřel se jim nový obzor i pohled do historie.
Děti zaujala také tvořivá činnost, při které společně vytvářely výjevy související s danými tématy. Příjemnou tečkou byla navíc možnost prohlédnout si řadu uměleckých děl různorodých uměleckých stylů a různých autorů.

  TÝDEN :       

 

Pondělí:

 

Úterý:

  

Středa:

  

Čtvrtek:

 

 Pátek:

 

INFORMACE PRO RODIČE

smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile_____________________________________________________________

 

 Přeji dětem i jejich rodičům báječné

 

 prázdniny plné sluníčka, radosti a

 

 zážitků!

 

 Rodičům děkuji za vstřícnost, ochotu

 

 a spolupráci.

______________________________

 

 

 

 

Dnešní přetechnizovaná a uspěchaná doba přináší i změny v morálce a chování lidí. Lidé si přestávají uvědomovat skutečné životní hodnoty, neumí k sobě najít cestu, jsou lhostejní a povrchní. Za výchovu dětí zodpovídá především rodina. Přesto je stále aktuální potřeba vést děti ke správnému soužití a komunikaci i ve škole, kde jsou v každodenní vzájemné interakci. Preventivní program dětem vysvětlil a pomohl najít řešení v různých nepříjemných situacích v rámci mezilidských vztahů.

Pro žáky druhého ročníku program neznamenal jen strohé a formální poučování, ale naopak příjemně strávený čas s opičkou Julčou. Děti pomáhaly vyřešit různá úskalí nežádoucího chování, zazpívaly si, zahrály a uměly se také vzájemně podpořit a ocenit, což je pro život velmi důležité.

Žáci druhých tříd před Vánoci úspěšně ukončili kurzy plavání. Prožili zajímavý program pod vedením zkušených instruktorů v prostorách našeho rekonstruovaného krytého bazénu. Zažili spoustu zábavy a radosti, ale také k výuce plavání přistupovali zodpovědně. S pěknými vzpomínkami se budou určitě těšit na plavecký kurz v dalším ročníku.

Podkategorie